به گزارش مشرق به نقل از ورج، مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک تصمیم دارد در کنفرانس سالانه این شرکت درباره تغییر نام شرکت سخنرانی کند اما احتمال دارد زودتر از زمان برگزاری از نام جدید رونمایی شود. این اقدام نشان دهنده بلندپروازی این شرکت فناوری است.
تغییر نام برند احتمالاً سبب میشود اپ فیس بوک به یکی از محصولات شرکت مادری تبدیل شود که بر گروهی از برنامهها مانند اینستاگرام، واتس اپ، اوکلوس و غیره نیز نظارت میکند. البته سخنگوی فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.
این در حالی است که تغییر نام شرکت احتمالاً فعالیتهای آیندهنگرانه این شرکت تحت نظارت زاکربرگ را از بخشهای دیگر فیس بوک که با تحقیقات وسیع و فشارهای سیاستمداران روبرو است جدا میکند. در این اواخر فرانسیس هوگن یک کارمند سابق این شرکت اسناد داخلی وسیعی از آن را فاش کرد. او در کنگره نیز علیه فیس بوک شهادت داد و اعلام کرد این شرکت از آسیب ذهنی اینستاگرام به کاربران نوجوان آگاه بوده است. در این میان اعتماد مردم به شیوههای کسب و کار فیس بوک کاهش یافته و رگولاتورهای آنتی تراست در آمریکا و اروپا نیز سعی دارند این شرکت را تجزیه کنند.